امروزه استفاده از آخرین راهکارهای بازاریابی آنلاین نقش بسیار مهم و حیاتی در پیشرفت و توسعه کسب و کارها دارد، سئو یا همان بهینه سازی وب سایت از مهمترین و پر طرفدارترین روش ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. هر کسب و کاری که بتواند در موتورهای جستجوگر جایگاه بهتری را کسب کند بی شک رشد خواهد کرد و فروش بسیار بالایی را تجربه خواهد کرد، با استفاده از تکنیک های سئو می توان جایگاه بهتری را کسب کرد. در ادامه بیشتر با بهینه سازی سایت و محتوا برای موتور های جستجوگر آشنا خواهید شد.
سئو چیست؟
سئو و بهینه سازی وب سایت که در اصل توی زبان انگلیسی SEO ( مخفف عبارت Search Engine Optimization ) گفته میشه، که یک فرآیند زمانبر و مستمر است. فرآیند سئو کردن و بهینه سازی سایت با تحلیل و بررسی کلمات کلیدی مختلف و آنالیز رقبای قدرتمند حوزه کاری شما آغاز می شود. در این فرآیند با استفاده از تکنیک های مختلفی از جمله برنامه نویسی، تولید محتوای Seo محور در راستای فعالیت شما، ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و کلی کار دیگه که در نهایت منجر به افزایش ترافیک و بازدید سایت شما و در نتیجه افزایش فروش سرویس و خدمات شما خواهد شد.
یکی از خدمات تخصصی گروه آنیسا وب سئو و بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، یاهو، بینک، یاندکس و… است که در ادامه بیشتر با این خدمت ما آشنا خواهید شد.
چرا سئو برای کسب و کارها بسیار مهم است؟
جواب این سوال خیلی ساده است، چون ضریب نفود اینترنت در جهان و حتی ایران بسیار افزایش پیدا کرده است و این بدان معناست که حجم عظیمی از مردم جهان در حال استفاده از اینترنت هستند و بیشتر خرید های خود را از اینترنت انجام میدهند و هر کسب و کاری که این موضوع را به خوبی درک کرده باشد و بتواند قدم های خوبی در این زمینه بردارد بی شک پیروز میدان خواهد بود
طبق تحقیقات به عمل آمده روزانه بیش از 7 الی 8 میلیارد جستجو در موتورهای جستجوگر اتفاق می افتد و جالب اینجاست که بیش از 93 درصد از خرید های اینترنتی با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجوگر آغاز میشود و 75 درصد از کاربران در هیچ یک از جستجوهای خود به صفحه دوم جستجوگر ها مراجعه نمی کنند، پس این بدان معناست که 75 درصد از جذب مشتری متعلق یه شرکت هایی که در صفحه اول گوگل حضور دارند.
طبق آخرین آمار منتشر شده توسط شرکت گوگل چیزی کمتر از 30 درصد از کاربران در جستجوهای مختلف روی تبلیغات درج شده در گوگل کلیک می کنند. و بیش از 70 درصد از کاربران تمایلی به کلیک روی تبلیغات ندارد و دنبال نتایج ارائه شده توسط گوگل در صفحه اول هستند.
به همین خاطر هست که شرکت های متعدد در جهان با هم رقابت می کنند تا بتوانند جایگاه های صفحه اول جستجوگر ها را به خود اختصاص دهند.
اهداف سئو چیست؟
هدف کلی سئو کمک به وب سایت های جهت کسب رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوگر و در نتیجه افزایش ورودی کاربران به وب سایت و فروش بیشتر است با رعایت نکات و اصول سئو می توانید به پیروزی یک کسب و کار قوت بیشتری بدهید، هر کسب و کاری که شما فکرش را بکنید با رسیدن به نتایج اولیه جستجوگرها به شدت سود ساز خواهند بود.
برای مثال مشتری داشتیم که با کلمه “ردیاب” در صفحه 5 گوگل بود و روزانه حدودا 1 – 2 فاکتور در سایتش ثبت میشد، اما وقتی ما سایتش را در همان کلمه به صفحه اول گوگل و نتیجه سوم رساندیم روزانه بیش از 100 فاکتور و سفارش رو تجربه کردن و شرکتشون بشدت رشد کرد و سود ساز شد، سئو این گونه میتواند به یک کسب و کاری ارزش دهد. در یک جمله می توان گفت سئو سکوی پرتاب کسب و کارهاست!
بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
- در افزایش بازدید وب سایت ها تاثیر بسیار زیادی دارد
- باعث ایجاد برند می شود یا بهتره بگیم باعث شناخته شدن برند شما میشود
- باعث میشود وب سایت شما در نتایج موتور جستجو رتبه بهتری داشته باشد
- باعث افزایش فروش محصولات و خدمات خواهد شد
- بهترین ابزار برای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است
- و…
مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟
سئو ( Seo ) و بهینه سازی وب سایت یک فرآینده بسیار زمانبر، مستمر است و اصول و قواعد و تکنیک های زیادی برای انجام وحود دارد که هر کدام می تواند تاثیر مثبت و با حتی منفی روی وب سایت شما داشته باشد، بطور کلی یک وب سایت نیازمند 3 مبحث کلی و اصلی تا رسیدن به سئوی مطلوب است که عبارتند از:
1- سئو تکنیکال
سئوی تکنیکال بیشتر به مباحت طراحی و برنامه نویسی وب سایت مربوط میشه مثل استاندارد کد نویسی کردن ، افزایش سرعت سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، طراحی نسخه های ریسپانسیو برای نمایش در نمایشگر های مختلف، استفاده اصولی از تصاویر ، ویدئوها در وب سایت و کلی اقدامات دیگه که باید توسط طراح و وبمستر رعایت بشه
2- بازاریابی محتوا
تولید محتوای حرفه ای و اثر بخش، آنالیز سایت رقبا و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، مدیریت بهتر دسته بندی های سایت، بر چسب زنی اصولی نوشته ها، رعایت لینک سازی داخلی و … که تک تک اینها در نوع خود بسیار مهم و حساس هستند
3- لینک سازی هدفمند و اصولی
شاید شما بتوانید با تولید محتواهای ارزشمند خودتان را به صفحه دوم گوگل برسانید، شاید هم در کلمات آسانتر به صفحه اول برسید، اما اینکه بخواهید در نتایج اولیه باشید حتما بایستی لینک سازی خارجی داشته باشید تا بتوانید تا سایت های قدیمی و قدرتمند رقابت بکنید، لینک سازی خارجی میتونه در سایت های مختلف از جمله انجمن ها، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی، سایت های دانشگاهی و…لینک سازی بکنید، حتی میتونید ریپورتاژ آگهی یا بک لینک از سایت های معتبر تهیه بکنید.
سئو رو یاد بگیریم یا برون سپاری کنیم به یک متخصص سئو؟
من به شما پیشنهاد میکنم خودتون Seo رو یاد بگیرید، چون سئو امری هست که همیشه باید توی سایتتون و توی تک تک نوشته هاتون رعایت بشه، اگه یه سایت دارید و شما یک وبمستر هستید و یا اگه یک فروشگاه آنلاین دارید به شما پیشنهاد میکنم حتما سئو رو یاد بگیرید، هم اینکه خودتون از سئو سر در میارید و میتونید کلی کار رو پیش ببرید و هم اینکه توی موفقیت کسب و کارتون یک قدم بسیار بزرگ برداشته اید
دوره های و آموزش های متعددی توی سطح اینترنت وجود داره که با یه سرچ ساده توی گوگل میتونید کلی دوره پیدا بکنید!
اما سئو به این راحتی ها هم که فکر میکنید نیست و کلی زمان نیاز داره تا بتونید یک متخصص در این زمینه باشید، سئو یه کار تخصصی هست و شما بایستی تجربه زیادی داشته باشید تا بتونید روی یک سایتی کار بکنید و اون رو به یه جایگاه خوبی برسوند
تیم آنیسا وب در زمینه سئو تخصص های لازم رو داره و پروژه های زیادی رو به سر انجام رسونده است، نمونه کارها ما میتونه گواه این ادعا باشه
هزینه سئو چقدره؟
خدمات seo قیمت مشخص و تعرفه مشخصی نداره و بر اساس پارامتر های مختلفی ارزش گزاری میشه ولی به دلیل اینکه پروژه های سئو بسیار زمان بر هستند و نیاز به تجربه و دانش بسیاری در زمینه های مختلفی داره در نتیجه پروژه های سئو ارزان نخواهد بود، امروزه رقابت بین کسب و کارهای مختلف بالا گرفته و رقبای شما نیز بسیار تلاش میکنند تا بتوانند در زمینه سئو موفق عمل بکنند پس در نتیجه از سمت شما نیز باید تلاش ها و تخصص های بیشتری به کار گزفته شود.
همچنین برای سئو کردن یک وب سایت پارامترهای مهمی همچون رعایت اصول کد نویسی در طراحی سایت، تولید محتوای اصولی و حرفه ای و… را نیز شامل میشود که در نتیجه باعث بالاتر رفتن هزینه های سئو میشود.
ابزارهای مهم برای بهینه سازی وب سایت
سئو کارها می توانند از ابزارهای متعددی برای آنالیز و تحلیل وب سایت ها استفاده بکنند که از مهمترین این ابزارها می توان به Moz – Majestic Seo – Ahrefs – keywordtool.io – SEMrush – Google Keyword Planner – Google Analytics و کلی ابزار دیگه اشاره کرد که هر کدام از این ابزارها کاربرد های خاص خودشون رو دارن و می توانند از جنبه های مختلفی سایت شما رو آنالیز بکنند یک متخصص سئو ممکنه بصورت همزمان با چندین ابزار مختلف کار بکنه تا بتونه نتیجه مثبتی از کارش بگیره
شما اگر از سیستم های مدیریت محتوای آماده استفاده میکنید، مثل وردپرس می توانید از افزونه های سئو برای بهبود بخشیدن سئوی سایت خود استفاده بکنید مثل افزونه سئو یواست، افزونه رنک مث و…
نمونه کارهای سئو
ما توی مجموعه آنیسا وب با تکیه به دانش و تجربه چندین ساله متخصصان خود توانسته ایم نمونه کارهای قابل قبول و بسیار حرفه ای داشته باشیم، بی شک این نمونه کارهای خوب و با کیفیت گواه از نحوه عملکرد مجموعه ما در زمینه سئو است.